середа, 10 серпня 2016 р.

Як я оволоділа мультиметром

Все почалося з того, що учні сьогодні вже 8 класу нашої школи взяли участь в успішному проекті

Школа SMART – Arduino and Raspberry Pi

для учнів, вчителів та батьків

Саме успішному, бо вдалося отримати для підтримки нашого проекту спонсорські кошти за допомогою краудфандингової платформи GoFundEd.
Правда, цих коштів для 8 шкіл-учасниць (ми - лише одна з них) виявилось не цілком достатньо, тому ми продовжуємо пошуки спонсорів, які можуть допомогти школам не лише грошима, а й необхідною технікою.
І ось на нашу превелику радість знайшовся доброчинець  п. Юрій Духнич, який безкоштовно надіслав у всі 8 шкіл новенькі мультиметри разом з книгою Тоні Вагнера "Створення інноваторів".

Літні вечори провела за опрацюванням теоретичних засад роботи з мікроелектронікою, паралельно створюючи на платформі Moodle навчальний курс для своїх учнів.

Одним із завдань курсу  є вміння працювати з мультиметром. 
З цієї причини я навчилася вимірювати напругу, струм, опір та робити так звану продзвонку, наприклад, електричної лампочки.


Думаю, що моїм учням також буде цікаво опанувати даний прилад. Оскільки вчителі - керівники проектів працюють в одній команді, щодня маємо можливість спілкуватися у спільному чаті на ФБ не лише між собою, а й з організатором нашого спільного всеукраїнського проекту п. Денисом. Так от він запропонував мені поміряти електричну енергію своїх рук.
Цікаво, що електричне поле людини постійно змінюється, це мені показав мій новенький мультиметр. Ось світлини, зроблені одна за другою через декілька секунд. Зверніть увагу на покази мультиметра, що вимірює напругу:




Попутно хочеться зачепити ще одне питання про утилізацію батарейок. Мультиметр - прилад, який працює автономно, живлячись від батарейки 9В. Настане час, коли її необхідно буде замінити.

Необхідно знати

Утилізація батарейок починається з моменту їх придбання.
 Але чому батарейки недостатньо просто викинути у відро? Справа в їх вмісті. При стандартній схемі утилізації відходів такі речі потрапляють у грунт, тому виробник завжди вказує на батарейці перекреслений контейнер - символ, що забороняє викидати елементи живлення як побутові відходи.
Батарейки можуть бути небезпечні не тільки для екології в процесі розкладання. Вони можуть протекти, деякі вибухають, виділяють свій вміст у повітря, яким ми дихаємо. Це: - свинець - небезпечний для кісткових тканин, нервової системи; - літій і луги - токсичні для шкіри; - кадмій - біда для легенів і нирок; - ртуть - вражає мозок; - цинк і нікель - при передозуванні викликають дерматит; - кобальт - викликає порушення функцій щитовидної залози. Найбільш небезпечними є батарейки, які містять ртуть і літій. Ртуть швидко просочується в грунт, а літій - активний метал, здатний мимовільно вступати в реакції з киснем, спалахуючи при цьому. Кількість токсинів в одній батарейці забруднює не менше 20 квадратних метрів ґрунту. Стає очевидною потенційна небезпека для людини! Втім, ці матеріали  є можливістю постійного енергообігу, що важливо для країни. Якщо батарейки правильно утилізуються, то виходить подвійна користь: зберігається екологія і стимулюється економіка.

Правильно - це

Після закінчення терміну експлуатації батарейок їх необхідно видалити з приладу і віднести в спеціалізований пункт утилізації вторсировини. Їх не можна бити, розколювати, залишати під прямими сонячними променями і взагалі тримати вдома. Збором з подальшою утилізацією займаються як волонтери, так і державні підприємства.
Якщо їх нікуди нести, то потрібно збирати  в міцний поліетиленовий мішок, який пізніше можна буде здати в пункт утилізації.


Думаю, що дана інформація стане у пригоді не лише учням, а й дорослим, бо особисто для мене все тут нове. Чомусь ніколи не розглядала, що намальовано на батарейці ((.

P.S.  Отримала щойно дуже наглядну світлину від п. Дениса, яка допоможе на деякий час вирішити вищезгадану проблему і вдома, і в школі:


Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...